Heyyoo Fellaasss. I'm Ezuanis Elias. 18-teen. Iloveyou Abah, Mak, Boboy, Khairi Syazwan, Amirul Afif, Nur Amalina, Siti Nabilah, Nurul Izzatti :3

Friday, 20 April 2012

Beautiful Day ^^ Hari Keusahawanan


Tepat pukul 9.30, aku bersiap2 utk pergi ke sekolah. Start enjin motor LC merah kesayangan. Then terus gerak. Bila tiba di sekolah. Makhluk Allah yg aku sayangi sudah tiba dahulu di sekolah. Dengan hati yg *gila excited* , belum sempat turun motor lagi. Si dia sudah peluk aku dulu. Auwww~ So sweet you baby. Hihi. Eh baby tuh SITI HAJAR kay. Bukan pakwe aku.Then, lepas buka helmet. Kiteorg pun gerak ke setiap gerai. Opsss. Aku lupa. Baby aku bawak mak dye a.k.a mak titeww gak okayyy. heee~ Iloveyou mommy kedua. :) 

Suatu hari yang indah and ceria kembali lagi. Suasana yang bising, kedengaran suara cikgu2 yang sedang sibuk berjual beli. Keadaan sesak dipenuhi pelajar STTA. Woah, sumpah happening gila. Orang first yg aku cari ialah cikgu MATH kesayangan aku, Cikgu Hana. Dye cikgu paling happening gila. Tengah check2 gerai tup tup depan mata aku betul betul dye. Dye tengah jaga gerai KRS. Tengah mainkan lagu utk siapa2 yg tempah lagu. *satu lagu seringgit jeh , tu yang aku tuju lagu sekali tuh*
 Nak taw ape yang aku buat dekat cikgu, siap peace2 angkat kening dekat cikgu lagi. Cikgu pun balas ouh. Sempoi right? Kay sayang cikgu. :* Walaupun tengah busy layan budak2, dye tetap balas. Aku tak na gnggu dye dulu, then kiteorg gi kedai abg hajar. Mak dye na breakfast dulu. Dalam perjalanan nak gi sne, ramai budak2 and cikgu2 tegur aku. Soalan cepumas : Keje or goyang kaki jeh kat umah? Haha. Kay cikgu lawakk. -.-t
*saya keje jaga kedai ngan mak saya cikgu* hihi. Kchawwww.

Perut dah berkeroncong. Aku pew lagi melantak soto and teh o ais satu. Si hajar dok slurp2 ice blended.  Orang ngah lapar dye ajak minum air tuh. Memang tak ar nak kenyang. Haha.
Then dah siap makan, jumpa akak aku lak. Si Amalina tuh. Puas cari dye. zzzzz. Macam mak datin busy nya. *jadi photographer* wink-2. Ambil keputusan utk duduk dekat gerai teacher lak. Dye ade jual Keropok Lekor. Ouh ngah panas2 mmg best lah makan. *seringgit 7 keping* Murah kannnnnnn? 
Tarik nafas panjang2 and fuhhhhh. Penad gila jalan2. Ingatkan nak layan cter lawak ke der. tapi masa tak mengizinkan. Hajar dah na balik. So ikut lah dye balik. Kalau tak, takde kawan. wowowo :')

Sebelum balik, jumpa cikgu2 jap. Salam then Last2, aku jumpa cikgu hana balik. Aku peluk dye. Terkejut dye. :O Sumpah rindu gila2 dekat cikgu. teeeetttt. kbai. Haha
 Di samping tuh, de lah gak amik gambar2 cikgu, but tak sempat nak amik gmbar ngan ckgu Hana. Dye busy ouh. tsk tsk tsk. Sedih T.T

Btw, semua gambar2 tuh. Aku upload dekat facebook. Kalau line okay aku upload kayyyyy sayang. :*
Boleh pulak line lembap time2 nie. Geram pun ade. Nak jew hempuk lappy nie kat lantai. Then buang dye dekat sungai. :3 zzzzzz.
Kay tu jew lah pasal hari nie. Kalau tak minat nak baca, nanti sakit hati. Haha.

But sebelum tuh. Aku nak perkenalkan korang dengan kakigaduh aku. Who's the next? Sebelum nie, Haiza ngan Eiygy right? Nie yang terbaru. Budak hottestt. Kaki snap cm aku. Kaki dengki. Oppppssss. Haha.
Nama dye : Qusyairi Qabil. *info lain tak leh. Nanti dye mengamuk. kihkihkih. 
Baru jeh kenal dye. Awal bulan hari tuh. Kalau tak silap lah. But dye nie suka cari gaduh. Happening budaknya. Dye suka panggil titeww pendek. Aku suka panggil dye gemuk. Haha.
Kay fair right? ^^
Nak tengok gmbar dye, sila tengok sebelah kanan. Cari nama dye. Tu lah dye. 
*MUKA BABYFACE* kbai. :3

-btw, titeeww terharu dye post blog titeww dekat wall dye. Thanks dear-

That's it. Cam biasa. Take care semua. Iloveyo all. Salam.

-ikhlas dari Nur Ezuanis Elias-







No comments:

Post a Comment